
Een dag vol Lebensfreude, warme klanken, kameraadschap en natuurlijk: Böhmische Blasmusik!
Met onze Play-Inn hopen wij opnieuw een gezellig en inspirerend muzikaal evenement te organiseren,
waarbij we met een gelegenheidsorkest op één dag vijf originele Egerländer muziekstukken instuderen.
's Middags presenteren we het resultaat tijdens een mini-concert voor publiek.
Voor deze dag hebben wij Jos Jansen bereid gevonden om het orkest te leiden.
Jos groeide op met de Egerländer blaasmuziek en bouwde een indrukwekkende carrière op als trombonist en dirigent.
Na zijn conservatoriumopleiding speelde hij onder meer bij de Marinierskapel der Koninklijke Marine.
Als dirigent behaalde hij met diverse orkesten grote successen, waaronder een wereldtitel op het WMC met de "Stromenland Muzikanten".
Zijn passie voor de Egerländer muziek is nog altijd springlevend en hij deelt deze met veel enthousiasme tijdens deze Play-Inn.
Datum: zaterdag 3 oktober 2026
Locatie: Partycentrum "De Betuwe Poort" Kornelis van Wijnenstraat 1, 4152 EG Rhenoy
Repetities: 09.45 – 15.30 uur (zaal open 9:00)
Concert: aanvang 16.00 uur (gratis)
Na afloop: gezellig samenzijn met muziek en ontmoeting.
muzikanten die een blaasinstrument bespelen en noten kunnen lezen is vereist.
Zowel individuele muzikanten als complete muziekgezelschappen zijn van harte welkom.
Een leuke bijkomstigheid je maakt op een laagdrempelige en vooral gezellige manier (nader) kennis met
de Egeränder muziekstijl én met mede muzikanten uit het hele land.
De kleding is vrij, maar… Tiroler outfits, dirndl’s en andere passende Egerländer sferen en accessoires worden zeer gewaardeerd!
Vul het inschrijfformulier vóór 1 september 2026 in Op www.delingemuzikanten.nl
Let op vol is vol!
Deelname: € 25,= p.p. (inclusief lunch, koffie en thee)
Overmaken naar: NL71 INGB 0008 7699 67 t.n.v. Egerländerkapel "De Lingemuzikanten" o.v.v. Play-Inn + naam + instrument
Na ontvangst van de betaling is je inschrijving definitief en ontvang je een bevestiging.
Kortom: een dag vol muziek, plezier, vriendschap en echte Egerländer sfeer. Zum Vergnügen, meld je vooral aan!
Wij hopen je te mogen verwelkomen op 3 oktober.
Muzikale groet, "De Lingemuzikanten" www.delingemuzikanten.nl